Anmeldelse af "Grænsen til Trafallas - den halves arv" af Julie M Day

2018-08-18

Grace er en ung pige, der til dagligt arbejder i en boghandel. En dag stifter hun bekendtskab med en skriftrulle, som skal vise sig at have langt større betydning for hende end først antaget. En dag dukker en fremmed op i butikken, og vender op og ned på Grace's ellers trivielle hverdag. Han fører hende over grænsen til landet Traffalas - et land hvor kun feer bor, og hvor der er det mest fantastiske landskab. Hurtigt bliver Grace rodet ind i en fejde mellem godt og ondt - hvem kan hun stole på, og hvem ønsker hende af vejen?

Grænsen til Traffalas fik mig fra første side, og jeg vidste, at det ville blive en page-turner. Bogens omslag, som er S Å smukt!, er blot en smagsprøve på, hvad man vil møde når man først går igang med at læse. Julie M. Day har en fantastisk måde at fange sine læsere på med sit farverige og beskrivende sprog, hvilket giver en unik læseoplevelse. Bogen indeholder mange spændingsplot, og man fornemmer tydeligt den røde tråd hele vejen igennem. Karakterene er hver især godt beskrevet, og man kan sagtens sætte sig i deres sted, hvilket gør historien mere medrivende. Jeg E L S K E D E hvordan der løbende udviklede sig en romantiske fortælling mellem Grace og Zachos, der ved første møde virkede som to vidt forskellige personer, men som i sidste ende havde mere tilfælles en som så.

Kort fortalt så er Grænsen til Trafallas fyldt med spænding, kærlighed og masser af action. Ingen tvivl - Julie M. Day er kommet for at blive, og jeg ser frem til at læse 2. og 3 . del af Grænsen til Trafallas.

Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang