Anmeldelse af "Grænsen til Trafallas - del 2" af Julie M Day

2019-01-12

!!!!!!SPOILER ALERT!!!! Inden du går i gang med læse denne anmeldelse, så skal du vide, at det er en del 2, og derfor kan der være nogle spoilers i.

Efter at have læst "Grænsen til Trafallas - del 1" kunne jeg næsten ikke vente med at komme igang med at læse del 2 - "Skyggen fra Nord".  Grace er blevet sendt hjem til sin hjemby Suamico efter at blive forvist af De Ældre fra Trafallas. Hun har været hjemmefra i et halvt år, og der har været en større eftersøgning af hende. Graces bliver fundet i en skov, og straks bliver hun indlagt - glæden er stor i den lille familie. Dog oplever Grace hun mangler noget, og når tågerne fra hendes hukommelsestab langsomt begynder at lette, er hun klar over, at ingen nogensinde vil tro hende, når hun fortæller, hvor hun har været. Men savnet til Zachos bliver uoverskueligt, og Grace vil gøre alt for at komme tilbage til ham og Trafallas. Men historien tager en farlig drejning, og inden længe er Grace tilbage i Trafallas, og i stor fare - endnu en gang.

Jeg indrømmer det - jeg er ramt, og endda hårdt ramt. Jeg E L S K E R simpelthen Trafallas universet, og kan umuligt vente på del 3 udkommer. Julie M Day skriver på en så fængslene måde, at jeg på intet tidspunkt kunne ligge bogen fra mig, da jeg først var begyndt - dette er en rigtig pageturner! I "Skyggen fra Nord" tager begivenhederne fart, og man bliver overrasket efter hvert plot - som selvfølgelig hænger sammen og skaber en rød tråd i historien. Der er fuld skrue på handlingerne, og ikke mindst vores elskede karakterer, som kommer igennem nogle farefulde begivenheder. Jeg har nævnt det i en tidligere anmeldelse, men Julie M Day har en fantastisk måde et formidle fantasyuniverset på gennem en utrolig og fantasifuld beskrivende måde, der gør, at man som læser let kan danne sig en indre film, og forstille sig, hvordan de enkelte scener udformer sig. Ligeledes var det en fornøjelse at se, hvordan karakterne hver især har udviklet sig på godt og ondt, samt lære nye karakterer bedre at kende.

Jeg vil helt klart give FEM STORE STJERNER til "Grænsen til Traffalas - del 2" og dette på trods af, at min hjerte er blevet brutalt knust. Jeg er dog sikker på, at Julie M Day finde en måde at hele det på igen i del 3.

Tak for du læste med - vi ses snart igen!

Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang